zaterdag 5 januari 2013

Berenloop 2012

Het belangrijkste is eigenlijk dat ik een PR gelopen heb.

Ik heb wat schelpen kunnen redden.... ik kwam thuis met 2 zakjes en daar kon (of wilde?) ik niet gelijk aandacht aan besteden. Enkele weken later bleek dat een minder prettige bezigheid, kennelijk was er hier en daar toch sprake van "vleesresten". De vondsten grondig afgespoeld en in de tuin te drogen gelegd. De sneeuw van januari leek me een goede gelegenheid om het binnen te halen, beter laat als nooit.

Wandeling-1
Pleistocene strandschelp (Mactra corallina plistoneerlandica) 2x
Ruwe boormossel (Zirfaea crispata)
Afgeknotte gaper (Mya truncata)
Halfgeknotte strandschelp (Spisula subtruncata) 2 doubletten
Stevige strandschelp (Spisula solida)

Wandeling-2
Fragment van brede strandschelp (Mactra glauca)

Tja, er viel niet veel te beleven, dat is wel duidelijk.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten